Doel van Autogene Training

Doel van de Autogene Training is algehele ontspanning,

Hoe werkt Autogene Training?

In de Autogene Training brengen we onszelf door geconcentreerde oefeningen tot ontspanning, waarbij we de kracht van het voorstellingsvermogen gebruiken. Dit zal resulteren in een daadwerkelijk gevoel van ontspanning. Autogene Training maakt gebruik van adembeheersing. Tijdens een serie lessen leert u tevens uw zelfconcentratie en zelfdiscipline zodanig op peil te brengen, zodat u daarmee spanningen en stress van het moderne leven beter leert hanteren.

Voor welke klachten is Autogene Training geschikt?

Als je moeite hebt om je te ontspannen is Autogene Training een zeer geschikte methode. Ook voor hoofdpijnen, nek- en schouderklachten, hyperventilatie, slapeloosheid, depressiviteit, burnout, RSI en aan stress gerelateerde klachten.

De basis van Autogene Training

Autogene Training komt uit India, waar deze vorm van actieve zelfontspanning al sinds eeuwen wordt beoefend. Johannes Schultz ontwikkelde deze training en paste de training toe bij mensen die leden aan hoge werkdruk, burn-out en overspannenheid. Door het voorstellingsvermogen van de psyche en de kracht van de overdracht daarvan naar het lichaam kan het weer mogelijk zijn om eenheid van lichaam en geest te gaan ervaren.

Kenmerken van Autogene Training

Het is een methode van concentratie die men zich eigen kan maken door oefening en die men, op ieder gewenst moment kan toepassen.

Wat kost Autogene Training?

Autogene Training valt onder de alternatieve therapieën. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de tarieven die de therapeut hanteert. Meestal zijn de therapeuten lid van een beroepsvereniging, die vaak (gedeeltelijk) vergoed wordt door je aanvullende verzekering.